Never Gonna Fall in Love Again - Eric Carmen

quill mark

Eric Carmen 最早是從 Raspberries 樂團成名,之後開展個人演唱事業,他的前兩首暢銷曲,全都是取材自古典音樂——或更精確地說,都是取材拉赫曼尼諾夫(Rachmaninov)的旋律。

"All by Myself",一首 Billboard 排行第二的單曲,讓他成名;而下一首 "Never Gonna Fall in Love Again" ,雖然只獲流行榜第十一,但也奪得了成人抒情榜的冠軍,時間是 1976 年 6 月 19 日。

"Never Gonna Fall in Love Again",主要旋律取自拉赫曼尼諾夫《第二號交響曲》。原曲如下:

↓ Rachmaninov - André Previn - Symphony No.2 Mvt.3

↓ Eric Camen 演唱  "Never Gonna Fall in Love Again"

 

Never Gonna Fall in Love Again

No use pretending things can still be right
Theres really nothing more to say
I'll get along without your kiss good night
Just close the door and walk away

Never gonna fall in love again
I don't wanna start with someone new
cause I couldn't bear to see it end
Just like me and you

No, I never wanna feel the pain
Of remembering how it used to be
Never gonna fall in love again
Just like you and me

At first we thought that love was here to stay
The summer made it seem so right
But like the sun we watched it fade away
From morning into lonely night

Never gonna fall in love again
I don't wanna start with someone new
cause I couldn't bear to see it end
Just like me and you

No, I never wanna feel the pain
Of remembering how it used to be
Never gonna fall in love again
Just like you and me

再也不要談戀愛

假裝事情還可挽回也沒有用
再也沒什麼好說的了
少了你的晚安之吻,我還能過
只管關好門走開

再也不要談戀愛
我不要與別人再起戀情
因我受不了戀情的結束
就像我和你這樣

不,我再也不想感受痛苦
去回想起曾有的美好
再也不要談戀愛
就像你和我這般

最初我們以為,愛能持久不退
夏日讓戀情看似美好
但像陽光般,我們看著它消逝
從黎明變到寂寞的暗夜

再也不要談戀愛
我不要與別人再起戀情
因我受不了戀情的結束
就像我和你這樣

不,我再也不想感受痛苦
去回想起曾有的美好
再也不要談戀愛
就像你和我這般

翻譯:Fafner

Eric Carmen 的前兩首歌曲,為他建立了孤獨、憂鬱的形象;而古典音樂的旋律,讓歌曲更加淒美、動人。但之後,這種根深蒂固的形象,反讓他無法再有突破,於是他的大名,便逐漸隱身到了幕後。

直到 1987 年,他為電影《熱舞十七》(Dirty Dancing)演唱了插曲 "Hungry Eyes",才又讓他重新回到流行榜 Top 10(第四名)。




Category: 0 意見

0 意見:

張貼留言